.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كاهش چهاردرصدي حوادث رانندگي درمازندران

شمال نیوز: مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت :در شش ماه نخست امسال 456 نفر (351مرد و ما بقي زن )در حوادث رانندگي جان خود را از دست داده اند كه اين آمار در مقايسه با مدت زمان مشابه سال  چهار درصد کاهش را نشان مي دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني مازندران ،علي عباسي با بيان اينكه  تعداد 313 نفر معادل 69 درصد از كل تلفات رانندگي مربوط به متاهل مي باشد افزود :بالاترين آمار تلفات حوادث رانندگي به ترتيب شهرستان بابل با  60نفر و آمل با 58 نفر ييشترين و شهرستان فريدونكنار و گلوگاه هر كدام به ترتيب با 6 و 8 نفر كمترين فوتي را داشت.

همچنين در شش ماه نخست امسال، آمار نه هزار و 625 نفر مصدوم حوادث رانندگي در پزشکي قانوني استان ثبت شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، يك درصد رشد داشت.
عباسي با اشاره به محل وقوع تصادف منجر به فوت افزود :بيشترين تلفات حوادث رانندگي با 312 مورد در جاده هاي برون شهري ، 112 مورد درون شهري و راه روستايي با 32 مورد ثبت شده است.
25درصد تلفات حوادث رانندگي ، جوان هستند
مدير كل پزشكي قانوني مازندران با اشاره به آمار مرگ افراد به تفكيك گروه سني كشته هاي تصادف پرداخت و تصريح كرد : گروه سني 21 الي 30 سال با 25 درصد بيشترين و 1الي 10 سال با 6 درصد كمترين حوادث رانندگي را در بر مي گيرد .
عابرين بيشترين قربانيان
عباسي به ثبت آمار مرگ افراد به تفكيك وضعيت متوفي اشاره كرد و اظهار داشت :بطور كلي بيشترين افراد متوفي در حوادث رانندگي را به ترتيب عابرين با 34 درصد ،موتور سوار با 25 درصد ،سرنشين با 21درصد ، راننده با 18 درصد ،دوچرخه سوار با 2 درصد تشكيل مي دهد.

بيسوادان ركوردار حوادث رانندگي

اين مقام اجرايي استان در بخش ديگري از سخنان خود به تفكيك تحصيلات فوتي هاي تصادف پرداخت و افزود :بيسوادان با 113 نفر ، ابتدايي و راهنمايي هر كدام با 82 ،دبيرستان با 87 ، ديپلم با 62،ليسانس با 29 ،دانشجو با 18، فوق ديپلم با 8 و فوق ليسانس به بالا با 5 مورد به ترتيب با بيشترين گروه را به خود اختصاص مي دهد.
اين مقام اجرايي استان يادآور شد :دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.